15 juli 2016

PARK STEENDERENS: OMWONENDEN DIENEN PETITIE IN OVER HERINRICHTING

roy hoveijn

Afgelopen raadsvergadering hebben Groenlinks en de SP een motie ingediend om wethouder Sluiter te vragen om nogmaals met de omwonenden van het park Steenderen in gesprek te gaan over de geplande herinrichting van het park. De wethouder heeft hier op geantwoord dat volgens hem het proces goed en netjes is geweest en dat er voldoende inspraakmogelijkheden zijn geweest en dat hij daarom ook niet op het door de raad vastgestelde plan wil terugkomen. De PvdA heeft deze motie ondersteund en wel omdat wanneer zo’n grote groep inwoners door middel van een petitie aangeeft dat zij zich niet gehoord voelt, zich niet in het plan kan vinden en het pertinent oneens is met de plannen voor de herinrichting het ons niet onverstandig lijkt om nog eens met hen te gaan praten.

Ondanks dat wij het idee kregen dat de coalitiepartijen VVD, D66 en CDA dit ook vinden hebben zij de motie niet ondersteund en kan de wethouder door met de geplande herinrichting. Zonde en een gemiste kans om de wensen van de omwonenden nog eens te bekijken en waar mogelijk over te nemen.

Roy Hoveijn                                                                                             raadslid PvdA-Westervoort