Westervoort is een nieuw fenomeen rijker: schampranden
Het vervangen van de barriers op de Westervoortse brug is voltooid en nu zijn er dus schampranden aangebracht. De schampranden zorgen er voor dat de bestuurders een minder opgesloten gevoel hebben en bij ongelukken sneller weg kunnen komen. Getuige de zwarte strepen op de randen wordt er volop geschampt!
De boeren en de bestuurders van bredere voertuigen worden nu nog met verkeersbegeleiders over de brug gedirigeerd maar een nieuwe verkeerslichtinstallatie neemt het werk half september van de verkeersregelaars over.
Kortom, de verkeerssituatie blijft zoals die nu is: tractoren en andere bredere voertuigen zullen gewoon moeten wachten tot de brug “schoon” is en voor de andere bestuurders zal dit de nodige extra wachttijd opleveren.
En zo lijkt er nu dus definitief een einde te komen aan de IJsselbrugsoap “Een brug te smal”. Over de kosten wordt niet meer gesproken. Die moet de minister in de eigen begroting vinden. Maar daarin zit kennelijk voldoende ruimte, zoals blijkt uit de extra kosten (€ 5 miljoen!) die ze moet maken om het verkeer over de A2 tussen Utrecht en Amsterdam 130 km te laten rijden om een tijdwinst van anderhalve minuut te realiseren………….