Door op 9 februari 2014

Schriftelijke vragen over Beekenoord na wijkbezoek PvdA

Op zaterdag 25 januari jl. bezochten we met de PvdA-fractie en vrijwilligers uit Zevenaar en Westervoort de wijk Beekenoord om te horen wat de inwoners van hun woonomgeving vinden. Tijdens dit bezoek spraken diverse inwoners hun zorg uit over de verkeersveiligheid. Door de open ruimte en niet afgemaakte wegen wordt er volgens hen hard gereden in een verder kindvriendelijke wijk. Daarnaast werd door de inwoners van enkele straten gewezen op het ontbreken van straatverlichting. In deze straten ontbreken niet alleen de lantarenpalen, maar ook de trottoirs, waardoor met name ’s avonds een gevaarlijke situatie ontstaat. De inwoners, die wij spraken, vragen zich af wat de gemeente en/of de projectontwikkelaar gaan doen aan de realisering van de noodzakelijke voorzieningen als stoepen en straatverlichting.

Op 10 december 2013 konden we in de Gelderlander lezen, dat de portefeuillehouder met de projectontwikkelaar in onderhandeling is over de niet-afgemaakte straten en stoepen.  Voor de inwoners leeft dan ook de vraag, wat uit dit gesprek is gekomen.

In juni 2012 bezochten we de wijkraad van de wijk Beekenoord en hadden een gesprek met de projectontwikkelaar van Berlo. Toen werd gesproken over een eventuele aanpassing van de bouwplannen.

De reacties van de inwoners hebben we verwerkt in een aantal vragen aan het college van B&W van de gemeente Westervoort. Deze vragen luiden als volgt:

1. In hoeverre is bij u bekend, dat bewoners van de wijk Beekenoord zich zorgen maken over de verkeersveiligheid in hun wijk en bent u bereid om hiervoor met oplossingen te komen?

2. Wanneer worden de noodzakelijke voorzieningen als stoepen en straatverlichting  gerealiseerd in die delen van de wijk, waar dit tot op heden niet is gebeurd?

3. Is er met de projectontwikkelaar van Berlo contact geweest over eventuele aanpassing van de plannen van Beekenoord en zo ja, wat is daarvan de uitkomst?